tisdag 9 oktober 2012

"Dom fixar det nog ska du se"

Här är de olika svar jag mötts av när jag har berättat att jag har klimatångest:


  1. Dom fixar det nog ska du se. Med tekniska framsteg och sånt. 
  2. Stackars dig som mår så dåligt (det gör inte jag)
  3. Ja, jag tänker iallafall fortsätta flyga. Har precis bokat en resa till.....
  4. Men du har ju alltid ångest för nånting! (så dig behöver man inte lyssna på)
  5. Det är farligt att vara så där pessimistisk. Man måste tro på politik och gemensamma lösningar. 
  6. Äh, då lever inte jag.
  7. Så nu ska jag inte få köpa nya leksaker till mitt barn längre? 
  8. Folk tycker faktiskt olika om det där. Jag tror inte på det. 
  9. Det har inte alls blivit varmare. Se på den här skitsommaren!
  10. Jag var också orolig 2009, men det är jag inte längre. (du är sååå sent ute)
  11. Jag är mer orolig över kemikaliesamhället.
  12. Jag orkar inte lyssna på det där.
  13. Måste alla leva som på artonhundratalet innan du är nöjd?
  14. Du kör ju själv bil!
  15. Men det där är ju lååångt fram i tiden. 
  16. Dö ska vi alla!
  17. Men IDAG lever vi ju!


4 kommentarer:

Suck, vad jag är trött på spam. Nu får du visa att du är en riktig människa. Välkommen att kommentera! :-)