onsdag 10 oktober 2012

Mörkrets hjärta



En vän säger att man kanske inte vill att ens barn ska överleva i framtiden. Att kollektivt självmord vore det bästa. Hen tänker på alla krig och sjukdomar, allt elände som blir följden av klimatförändringarna.

Hen säger att man ska samla på sig sprit och sömntabletter och gå ut och somna i snön. "Kommer det ens finnas snö då?" blir min galghumoristiska replik.

När jag hör den sortens nattsvarta funderingar förstår jag varför så många drar sig för att lämna förnekelsestadiet. Vem har lust att hamna i den sortens depression?

Hallå! Jag vill att vi överlever tillsammans!

2 kommentarer:

  1. Klart vi ska. Men vi kanske måste börja göra STORA förändringar. NU.

    SvaraRadera
  2. Alla ska dö.
    Det jag försöker göra är att lämna en duglig möjlighet för mina barn. Jag skulle vilja att de kan allt som jag kan. Helst lite till. Tids nog när barnen står på egna ben kan jag ägna min tid åt att hjälpa dem om de vill ha någon hjälp. På så vis kan jag motivera mig att ta ytterligare en dag.

    /H

    SvaraRadera

Suck, vad jag är trött på spam. Nu får du visa att du är en riktig människa. Välkommen att kommentera! :-)